Selecteer een pagina

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn geldig voor alle reserveringen gemaakt op of na 01-10-2021.

Reserveringsaanvraag

  • directe boeking
  • boeking via een online aanbieder (OTA)
  • speciale fietsweken

Om een verblijf in het guesthouse te reserveren is een boeking nodig met een aanbetaling. Het meest voordelig is om een directe boeking via ons systeem NightsBridge te maken. Er zit dan geen partij tussen en wij hoeven dan geen commissie af te dragen en kunnen daardoor een gunstigere prijs aanbieden. Het is natuurlijk ook mogelijk ons direct te benaderen via de contactpagina om de details van het verblijf te bespreken en wij voeren dan de boeking zelf in.

Als er een boeking voor een groep moet worden gemaakt dan is het advies om ons direct te benaderen zodat wij alle details kunnen verzamelen en een aanbieding op maat te kunnen maken

Nadat de reservering is ingevoerd, vragen wij om een aanbetaling. Bij een annulering meer dan 30 dagen voor aankomst crediteren wij de aanbetaling. Dit geldt alleen voor het verblijf dus niet voor eventuele andere reserveringen voor bijvoorbeeld fietshuur. Wij vermelden deze voorwaarden of afspraken altijd op onze bevestiging.

Mocht de boeking toch een via een online aanbieder (booking.com / airbnb / etcetera) gaan dan gelden de voorwaarden van de aanbieder. Ook al adverteert de online aanbieder met acties of kortingen, het is altijd gunstiger om direct via ons te boeken.

We organiseren een aantal keer per jaar speciale fietsweken. Het doel daarvan is om een groep van minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers bij elkaar te krijgen en in groepsverband te fietsen. De data, prijzen en voorwaarden communiceren wij via de pagina “fietsweken” op de website en via de Facebookpagina.

Boeken van een verblijf

Bij het boeken van een verblijf hebben de volgende gegevens nodig:

  • naam en adresgegevens van de personen
  • e-mailadres en telefoonnummer (bij voorkeur mobiel)
  • voorletter(s), achternaam en geboortedatum van alle personen
  • of u nog optionele extra’s wilt bijboeken (bijv. huurfiets of transfers)

Niet inbegrepen bij boeking

  • vliegreis, transport van en naar luchthaven
  • toeristenbelasting en evenuele overige lokale heffingen
  • eventuele extra maaltijden zoals lunch en diner (*) en uitgaven van persoonlijke aard
  • parkeerkosten
  • eventuele entreegelden en fooien
  • reis- en/of annuleringsverzekering

De kosten voor eventueel transport naar en van de trails worden per dag vastgesteld, afhankelijk van aantal deelnemers.

(*) accommodatie kan worden geboekt met en zonder ontbijt.

Wijzigingen

Wijzigingen na boeking zijn natuurlijk mogelijk als het gaat om het bijboeken ontbijt (of juist niet), verlengingingen, aantal personen maar graag direct met ons contact opnemen zodat wij direct kunnen controleren of dit mogelijk is.

Betaling

Na ontvangst van de reserveringsbevestiging dient een aanbetaling te worden gedaan gelijk aan 50% van de totale reissom. De aanbetaling dient in ieder geval binnen 7 dagen na datum van de reserveringsbevestiging te zijn voldaan. Pas na ontvangst van deze betaling zijn wij gehouden aan de reservering.

  • Het restant van de reissom dient bij aankomst te zijn voldaan.
  • Voor reserveringen binnen 30 dagen voor aankomst dient eveneens een aanbetaling te worden gedaan en het restant bij aankomst.

Annuleren

Een annulering dient schriftelijk (per e-mail) te worden ingediend. Indien de annulering binnen de 30 dagen voor aankomst is ingediend kan de aanbetaling niet worden teruggevorderd. 

Wij adviseren om annuleringsverzekering af te sluiten. Deze beoordeelt dan de schadeclaim.

Privacy policy

Door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden gaat u ook akkoord met onze privacy policy en disclaimer

Alternatief verblijf

In geval van overmacht (brand, lekkages) zullen wij een alternatief verblijf boeken in eenzelfde prijsklasse. Deze verblijf zal een plaatselijk hotel, b&b of self-catering unit zijn.

Fietsen in groepsverband

Het fietsen vindt plaats in groepsverband. Dit betekent dat dit geen “georganiseerde” fietsvakantie is maar deelname geschiedt op basis van vrijwilligheid en eigen risico. 

Voor het eventuele vervoer naar en van de trails maken we gebruik van een officiele taxi in verband met de aansprakelijkheid. Alternatief vervoer vindt plaats op basis van eigen risico. Wij adviseren om een goede reisverzekering af te sluiten waar het fietsen in Zuid-Afrika is gedekt.

Grensdocumenten

Om vanuit Nederland naar Zuid-Afrika te reizen is een geldig paspoort noodzakelijk. Voor een verblijf langer dan drie maanden is een visum nodig. Dit geldt voor alle reizigers met de nationaliteit van een van de landen van de Europese Unie. Is er sprake van een andere nationaliteit, neem dan contact op met de ambassade van het land wat is vermeld op het paspoort. Zie ook https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/zuid-afrika/reizen/reisadvies

Aansprakelijkheid

Voor het verblijf geldt de aansprakelijkheid van het desbetreffende veblijf, meestal Wind-Rose Guest House. In alle andere gevallen kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor welke verplichting van het alternatieve verblijf, een fietsverhuurbedrijf of welke andere dienst dan ook, noch voor schade of letsel berokkend, door welke oorzaak deze schade of dat letsel ook is ontstaan. Wij kunnen nimmer aansprakelijk worden gesteld voor een schade die hoger is dan de totaal betaalde som. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten op deze website en typefouten voor gepubliceerde prijzen, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Wij adviseren om een goede reisverzekering af te sluiten voor een reis naar Zuid-Afrika.

Plaatselijke situatie

De plaatsbeschrijvingen, trails evenals diverse tips, zijn gebaseerd op gegevens van derden bij publicatie op deze website. Hieraan kunnen derhalve geen rechten worden ontleend. Houdt er rekening mee dat gedurende het seizoen er wijzigingen kunnen optreden door bijvoorbeeld natuurbranden of sluitingen van gebieden door wat voor reden dan ook.

Niet tevreden?

Wij hebben jarenlange ervaring met ons guest house in Zuid-Afrika en beschikken over zeer goede beoordelingen. Toch kan er iet misgaan waarbij wij al het redelijke zullen doen, eventueel in overleg met onze partners om het ter plaatse op te lossen. Blijkt er toch aanleiding voor een gerechtvaardigde klacht, dan verzoeken wij deze klacht uiterlijk binnen 4 weken na de laatste overnachting schriftelijk te dienen via e-mail.

Volg ons 🙂

×

Powered by WhatsApp Chat

× Hoe kan ik je helpen?